Minden év elején számba vesszük az előző év történéseit, sikereit, eredményeit, átgondoljuk, mit csinálnánk másként és mire fektetnénk nagyobb hangsúlyt. Nincs ez másként a gasztronómiában sem.
A Forbes magazin is összegyűjtötte azokat a trendeket, ami garantáltan megváltoztatja étkezési szokásainkat… A brooklyn-i nemzetközi gasztro tanácsadó cég, a Baum+Whiteman (www.baumwhiteman.com) 3 alapvető kérdésre kereste a választ:
- Hogyan befolyásolja a technológia az éttermeket és milyen hatással lesz ez az árakra?
- A chéfek hogyan manipulálják az alapvető ízeket, alapanyagokat?
- És mindez alapján hogyan ítéljük meg az éttermek hitelességét a jövőben?
Ha szeretnétek többet is olvasni a témáról, itt megtehetitek…
http://www.forbes.com/sites/caroltice/2014/11/11/10-restaurant-trends-for-that-will-change-what-and-where-you-eat-in-2015/
Az okos telefonok világában már elengedhetetlen, hogy az éttermek is felkészüljenek a vendégek ilyen irányú igényeire, legyen az online menü választás vagy akár asztalfoglalás. Ugyan az ízek prezentálása az interneten keresztül még nem lehetséges, de kit tudja? Mindenesetre azok a gourmet helyek élvezik a versenyelőnyt, akik az online piacon is megjelennek, étvágygerjesztő ötletekkel csalogatják be vendégeiket, legyen ez akár egy bor ajánló vagy egy esemény.
A chéfek szerepe is megnő, hiszen a konyhák titkai már nem maradhatnak bent a kulisszák mögött, a specialitások és a személyes találkozások élménye mind-mind egyre fontosabb számunkra. Ha tehát találkozni szeretnétek vagy netán kérdezni a konyha művészeitől, nem jártok messze a prognosztizált trendektől…:-)
Hitelesség a vendéglátóhelyek tekintetében a régi jól bevált módszer alapján is működik. A személyes benyomás, a pozitív élmények és ízkombinációk megteszik minden esetben a kellő hatást és az “ide mindenképpen visszajövök” döntést. De mi van a személyes élmények előtt? Ekkor keressük az alternatív információkat…
Mi jöhet szóba? Az interneten talált fotók, akciók, esetleg lokáció és az ismerősök véleménye. Gondoltunk e már valaha arra, hogy a hitelesség szempontjából fontos lehet az alapanyagok ismerete? Hogy valóban azt esszük, amit kínálnak? Hogy tudjuk mi is, melyik étel összetevői honnan származnak? Én igennel szavazok, gondolom ti is… Mindenesetre mindez még nagyobb hangsúlyt kap idén is és a következő években is biztosan.
Éppen ezért tartom fontosnak, hogy a Locavore filozófia minél szélesebb körben terjedjen itthon is, nemcsak, hogy egyszerűbb legyen az éttermi választás, de hogy az étkezés minden alkalommal garantált élmény legyen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.